Nơi yêu cầu tài liệu, tìm tài liệu
+195
Vhhvhq
uranus225
langtuvotinh
BO-Monk
hoangquoc0211
Xuyến Ngọc
hoangkianh
sakurajapan
dinhanh_duc
Tranh Vũ
laodaiwowy
phuc ninh
tinh6695@captain.com
Yoru Guen
Dương Hữu Trí
tovanhung
voldermolt
mũm mỉm
nvnhieu
anhdung.phan.96742
mvt989
thai
Tuấn Sp0r7y
buctrongnguoi
nguyentunghq
bblovinu
pilotco2
NguyenTranTam
dktb4e
Conghh11b
vtt1709
ngocpham1731
buiduyninh
navigator_voyage@yahoo.co
ahged1
lapro030
tieulyphidaoanhtraitammao
vimaru_pro
Hoanglinh15081991
boybabykutevn
vanvinh0301
TriSampr0
hunghanghai
CanhChimBien
hunter
canhduc06
DAIDUONG XANH
services1
truongdatx3
navi
hoàng kiều
nhimhp27
sealion
dothanhtung
lion sea
nguyenhuyduong
uzumakinakuto
coihuynhvan
starfish HT
tycaythaiba
huyyeulien
downloadfree
pirate207
tuyetson
nguyenkiennd
vanchung_hanghai
binhthanh
garung481
trandan
nguyentruongnguyen1991
kelovevn
HAOHAOBDNTU
meocon201054
phamhuutam_dkt49dh4
crazy01
cuhoanghung1
nguyenvanquyendkt
ngoctung35
gtvt
binh12
thansaur0jle
1051010188
bennhautrondoi1610
meritime
hoquockhanh28041990
nguyen hoa
es44vn
buithang2010hpvn
kingman06b
buithaidung
Wander91
oceanhh08a
duythang0910
dai
ngochau271288
thoi_navi
minhngocktb50
gintalook
vinnyhoang86
ali16
xuanthuan11
ho sy dung
duong_uno
mr.Binh
phonghh08c2
ngoxstory412
hoaidien
Endy-Mai
davinci_91
baoson13
traihaibac
hoang phong
lutorfloripa
phashaker
dinhhao_maritime
duyquan
giaphu1991
Starcruise_thl
phanthangnt
tienphuong
HoangLinh
hoaithanh12a8
vandamquang
boybeo88hp
chanhieplieu86
chienthan89
kamifu
blue_sky728
NAVI_HPMN
nguyendai
nguyenhoainam8x
vovanhuu
longnguyen_jc
bobogeko
Nguyen Dinh Tri
doivienxu
xitrum0903
ronnie
luyenhai2010
mr.loi
bientinh@S2
giobienktvt
vankhanhkp
cuncun
Vũ Minh Phương
diadoi345
daihh09c
mrkhahao
dkt48dh3
Life2love
Nguyễn văn Bằng
ditausuongqua
utpepi312
duyddong0405
trantien89
anhuong
nguyenduonghh
capt_thinh
xuantam
lxnamvns
tranbaotuan
irtthuy
baby_con_zin3011
nguyentrongha
genius07
klv12gcn
tandac
linhbien
Bao Van
sky_sky702
vinaseaman
longxaphuong881
conco911
phucvimaru
vuquanpro
thanggtvt1706
vohien1130
laodai
vuphong
kid06na
motthoidaxa12a2
piracy
mr.ku1922
quocdai.hh
monk2009
thinhgtvt2
vuthanhtrung_dragon
phạm hữu lực
tontalent
thanguk
taduyquan
quyet12b
hh07b_dktb
thanhhh08b
Bố già
199 posters
Trang 15 trong tổng số 20 trang
Trang 15 trong tổng số 20 trang • 1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 20
Re: Nơi yêu cầu tài liệu, tìm tài liệu
Của bạn đây: http://www.mediafire.com/?558n09pib6gabbrkelovevn đã viết:Anh nào có bản Word Giáo trình Thiên văn hàng hải không ạ cho em xin với. bản pdf convert sang toàn bị lỗi font
Dùng font chữ VNI để đọc.
Re: Nơi yêu cầu tài liệu, tìm tài liệu
các anh ơi ai biết về các câu trả lời hoặc tài liệu liên quan đến hai câu hỏi sau chỉ giúp dùm em với và gửi về gmail: haohaobdntu@gmail.com .em cảm ơn nhiều.
câu 1:các số liệu thống kê về các chỉ tiêu kinh tế và kỹ thuật của các thiết bị năng lượng tàu ( động cơ diezel , tua bin hơi, tua bin khí ).
câu 2 : phân tích lựa chọn kiểu động cơ chính cho các loại tàu.
câu 1:các số liệu thống kê về các chỉ tiêu kinh tế và kỹ thuật của các thiết bị năng lượng tàu ( động cơ diezel , tua bin hơi, tua bin khí ).
câu 2 : phân tích lựa chọn kiểu động cơ chính cho các loại tàu.
HAOHAOBDNTU- Ordinary Seaman
- Tổng số bài gửi : 4
Điểm kinh nghiệm : 4
Ngày tham gia : 12/12/2011
xin tài liệu
E đang học môn Địa Văn. Thầy e nói là cuốn sách NP30 hỗ trợ nhiều trong việc lập tuyến hành trình mà e tìm hoài chưa có. Các a có thể gửi cho e cuốn NP30 được không ạ. E xin cảm ơn trước.
nguyentruongnguyen1991- Ordinary Seaman
- Tổng số bài gửi : 8
Điểm kinh nghiệm : 8
Ngày tham gia : 01/11/2012
Re: Nơi yêu cầu tài liệu, tìm tài liệu
Trong diễn đàn có cuốn này, bạn hãy sử dụng chức năng tìm kiếm.
Re: Nơi yêu cầu tài liệu, tìm tài liệu
Xin các anh em dich hộ đoạn tiếng anh sau sang tiếng việt càng nhanh càng tốt
To neutralize this kinetic force imparted by the ship on the pier or berth, some work must be done by the quay wall and the shore structure upon the hull of the ship.
The reactive force of the dock installations increases dramatically, immediately after the impact of the ship’s hull upon it. As a result both the hull and the dock structure deflect according to their respective stiffness.
To neutralize this kinetic force imparted by the ship on the pier or berth, some work must be done by the quay wall and the shore structure upon the hull of the ship.
The reactive force of the dock installations increases dramatically, immediately after the impact of the ship’s hull upon it. As a result both the hull and the dock structure deflect according to their respective stiffness.
trandan- Ordinary Seaman
- Tổng số bài gửi : 6
Điểm kinh nghiệm : 6
Ngày tham gia : 16/03/2011
Re: Nơi yêu cầu tài liệu, tìm tài liệu
anh nào có cuốn np131 cho em với
garung481- Ordinary Seaman
- Tổng số bài gửi : 9
Điểm kinh nghiệm : 9
Ngày tham gia : 09/09/2011
Re: Nơi yêu cầu tài liệu, tìm tài liệu
Xem đỡ Admiralty Digital Catalogue đi bạn.garung481 đã viết:anh nào có cuốn np131 cho em với
Re: Nơi yêu cầu tài liệu, tìm tài liệu
bố già vẽ cho em mấy cái hình minh họa tránh va được khg bác.
1 ) phương vị tàu mục tiêu nhỏ dần khoãng cách nhỏ dẫn tàu mục tiêu các tàu ta ở mũi.
2) phương vị tàu mục tiêu xa dần khoảng cách giảm dần tàu mục tiêu cắt tàu ta ở lái.
.......
thak bac
1 ) phương vị tàu mục tiêu nhỏ dần khoãng cách nhỏ dẫn tàu mục tiêu các tàu ta ở mũi.
2) phương vị tàu mục tiêu xa dần khoảng cách giảm dần tàu mục tiêu cắt tàu ta ở lái.
.......
thak bac
binhthanh- Able Seaman
- Tổng số bài gửi : 27
Điểm kinh nghiệm : 27
Ngày tham gia : 05/02/2012
Re: Nơi yêu cầu tài liệu, tìm tài liệu
Cái này thì bạn vẽ cũng được mà, đơn giản nhất là dùng Microsoft Paint.
Dịch đoạn văn
Trả lời:trandan đã viết:Xin các anh em dich hộ đoạn tiếng anh sau sang tiếng việt càng nhanh càng tốt
To neutralize this kinetic force imparted by the ship on the pier or berth, some work must be done by the quay wall and the shore structure upon the hull of the ship.
The reactive force of the dock installations increases dramatically, immediately after the impact of the ship’s hull upon it. As a result both the hull and the dock structure deflect according to their respective stiffness.
Để trung hòa lực tương tác giữa tàu và bến hoặc ngược lại, một số công việc phải được hoàn thành ngay tại vách bến tàu và các cấu trúc bờ phụ thuộc vào phần thân tàu.
Lực phản hồi của những hệ thống lắp đặt ở ụ gia tăng một cách đáng kể, ngay lập tức nảy sinh sự tương tác giữa ụ và thân tàu phụ thuộc vào cêhính thân của con tàu đó. Và kết quả là cả thân tàu và cấu trúc ụ lệch đi theo độ cứng của tàu và bến tàu.
bản dịch còn sơ sài mong các pro bổ sung thêm!!!
kingman06b- Third Officer
- Tổng số bài gửi : 117
Điểm kinh nghiệm : 67
Ngày tham gia : 25/03/2010
Nơi làm việc : Wagenborg Shipping
Re: Nơi yêu cầu tài liệu, tìm tài liệu
cám ơn các anh em nhieu nhé.
Anh em có thể dịch tiếp cho mình đoạn này được không?
Anh em có thể dịch tiếp cho mình đoạn này được không?
- Spoiler:
- If it does not engage properly on the chain, then it is to be lowered across the chain as far as possible and lashed down in this position in such a manner, that if the cable does slip, the bar will fall into place across the chain.
TYPES OF ANCHORS:
There are a number of anchors available on the market today and every year it seems a few more designs come on the market claiming to be the best anchor available. However, nearly all boaters are going to find themselves using one of the few anchors below. Each anchor has its own set of advantages and disadvantages and it's difficult to select a single 'best anchor. Every boater's preference is going to come down to a number of variables unique to their situation but by using the information below you can, at the very least, make an informed decision.
Bruce/Claw Anchor:
The Bruce/Claw style anchor was developed in the 70's by the Bruce Anchor Group as an alternative to what was, at the time, the only general purpose anchor available, the CQR/Plow style anchor. Since then, the Bruce Anchor Group has stopped offering anchors to the general public.
The main selling point of the Claw is that it is an excellent all round anchor. It will hold well in most bottoms, although it performs less well in sand and mud. It is also easy to set and to retrieve and has a reputation for not breaking out during wind/tide changes. On the downside, its awkward one piece design can make it difficult to stow. It also has a low holding power to weight ratio, meaning you'll likely require a heavier Claw anchor than you would require for other styles of anchor.
Pros: Performs well in most conditions. Sets easily.
Cons: Awkward one piece design.
CQR/Plow & Delta/Wing Anchor
Of the most popular styles of anchors offered today, the CQR/Plow is easily the oldest, dating back to 1933. It competes with the Claw and Fluke styles of anchor as being the most popular anchor amongst recreational boaters.
Like the Claw, Plow anchors are known for performing well in most bottoms, although it does not excel in any one bottom. The hinged shank means the anchor turns with wind/tide changes rather than breaking out.
The most significant drawback is the old mantra of boaters "Any Plow under 25 lbs is useless". Because of this, for smaller boats under 30' or so, you'll need a much larger plow than you will for other styles of anchors.
The Delta/Wing anchor is essentially a one-piece plow anchor. It has the advantage of having slightly higher holding strength because of the one piece design but at the same time, it also loses some of its ability to resist breaking out during wind/tide changes.
Pros: Performs well in most conditions. Fits most bow rollers.
Cons: Hinged design can make stowage awkward. "No such thing as a small CQR/Plow anchor".
Dan forth/Fluke Anchors:
The Dan forth/Fluke anchor is one of the most popular anchors .
The Fluke anchor performs quite well in mud and sand. When set correctly, the flukes can penetrate the bottom with a lot of force, resulting in excellent holding power. The downside is that outside of mud and sand, the Fluke has very limited holding ability in bottoms such as kelp, rock, coral, etc.. When being set in mud or sand, these anchors do have a reputation for occasionally dragging along the bottom.
For day boaters or to use as a secondary anchor, the Fluke anchor is a suitable choice. For anyone boating overnight where an unset anchor has more dire consequences, another choice of anchor style should be considered.
Pros: Performs well in mud and sand. Arguably the most popular general purpose anchor. Stows easily on most bow rollers.
Cons: Does not perform well outside of mud/sand.
Mushroom/Grapnel and Other Small Craft Anchors:
There are a number of anchors on the market today designed for small craft such as dinghies, canoes, kayaks, and so forth. These anchors are normally small and compact to allow for easy stowage and have no sharp points to avoid puncturing an inflatable. The two most popular styles of these anchors are the Mushroom and Folding grapnel type anchors.
Most of these types of anchors perform well for what they are designed to do. The folding grapnel anchor has the advantage of being extremely compact when folded and it can also have immense holding power when it hooks into something. That's also one of its biggest flaws: once it is hooked it can be a challenge to retrieve the anchor.
Pros: Great for use as a lunch hook. Folds to allow for compact storage.
Cons: Not appropriate for non-temporary anchorage.
New Generation Anchors:
There's been a relative surge of new anchors hitting the market in recent years. Some of the most common of these anchors are the French Spade, the New Zealand Rocna, and the Bulwagga. These anchors are designed to set quickly and create high holding power. Some of them, Rocna, have a roll bar at the back which is supposed to ensure the anchor does not land on its back when trying to set it.
Many of these anchors have performed extremely well in third party tests. The biggest downside to these anchors is they can be very expensive (up to 10x the cost of other anchors: you're paying for their R&D costs) and they have little reputation, good or bad.
Pros: Very high holding power for many models.
Cons: Very expensive. Unproven.
At Anchor
After you have successfully deployed the anchor and it has set, you need to use a chain stopper to isolate the chain from the Windlass. Typically windlasses are rated for 3 or 4 times the weight of the ground tackle and not enough to handle larger loads generated in strong winds and waves.
To soften the load or shock load, from wind and waves, on the chain stopper and boat, use a chain snubber or an anchor kellet. Both of these devices will make life at anchor much smoother and enjoyable.
Anchor retrieval
Anchor retrieval is the most taxing on the Windlass. Just turning on the windlass and using it to pull you to the anchor is asking for trouble.
First step to proper anchor recovery is to turn on the boats propulsion engine. Next slowly motor up to the anchor (image 2)-thereby relieving the load on the chain-allowing you to pull in the slack quicker at low loads. Once the boat is over the anchor (image 3) put the engine in neutral and hold position.
Now raise the anchor vertically until its safe on the bow roller. Pulling the anchor vertically or even slightly ahead helps overturn the anchor and break it free. Images courtesy of Lewmar.
Typical anchor retrieval speeds are around 30ft/minute at around 200lb loading, higher loads will cause a slower anchor retrieval rate.
Not recommended. The most common mistake, when raising the anchor is to pull the boat up to the anchor with the Windlass. This technique will actually dig the anchor in further and will put great strain on the Windlass motor which it is not designed for. By motoring up to the anchor and pulling in the slack as you go, you will get to the anchor break out point with the chain vertical which helps break the anchor free.
Power Consumption; The other reason to motor up to the anchor is to keep the battery voltage from dropping too low. The boats engine alternator supplies the battery bank with power while the windlass is in operation. The windlass should never be used without motoring, the voltage drop can be severe so that a drop in windlass power occurs after only a few minutes.
Windlass Loads; The load on the Windlass will steadily increase as the tension in the ground tackle increases. Just before the anchor breaks free the Windlass sustains its maximum current draw and may be as high as 2-3 times the rated current. If the anchor becomes fouled take the load on the chain-stopper and use the boat to break it loose and then resume retrieval. Once the anchor has broken out, the windlass hauls the anchor vertically back to the boat.
Được sửa bởi Bố già ngày Wed Nov 14, 2012 1:46 pm; sửa lần 1. (Reason for editing : cho vào spoiler)
trandan- Ordinary Seaman
- Tổng số bài gửi : 6
Điểm kinh nghiệm : 6
Ngày tham gia : 16/03/2011
Re: Nơi yêu cầu tài liệu, tìm tài liệu
Nhắc nhở thành viên trandan: bạn nhờ dịch thì vào box Tiếng Anh, cụ thể là topic này:
http://www.dieukhientaubien.net/t1246-topic
http://www.dieukhientaubien.net/t1246-topic
Re: Nơi yêu cầu tài liệu, tìm tài liệu
Vâng ạ. Em xin lỗi Admin.
Admin có thể dịch giúp em được không? Em đang cần gấp để phục vụ cho đợt thi
Admin có thể dịch giúp em được không? Em đang cần gấp để phục vụ cho đợt thi
trandan- Ordinary Seaman
- Tổng số bài gửi : 6
Điểm kinh nghiệm : 6
Ngày tham gia : 16/03/2011
Re: Nơi yêu cầu tài liệu, tìm tài liệu
Dài quá, mình không giúp được. Bạn hãy sử dụng từ điển, đoạn nào/từ nào không biết có thể hỏi.
Re: Nơi yêu cầu tài liệu, tìm tài liệu
1. Trường hợp tàu ở chính ngang cắt qua phía mũi của tàu bạnbinhthanh đã viết:bố già vẽ cho em mấy cái hình minh họa tránh va được khg bác.
1 ) phương vị tàu mục tiêu nhỏ dần khoãng cách nhỏ dẫn tàu mục tiêu các tàu ta ở mũi.
2) phương vị tàu mục tiêu xa dần khoảng cách giảm dần tàu mục tiêu cắt tàu ta ở lái.
.......
thak bac
2. Trường hợp tàu ở chính ngang cắt qua phía lái của tàu bạn
Nếu bạn có mail mình sẽ gửi cho bạn, Bố già chỉ giáo cách chèn ảnh vào bài viết. tks
kingman06b- Third Officer
- Tổng số bài gửi : 117
Điểm kinh nghiệm : 67
Ngày tham gia : 25/03/2010
Nơi làm việc : Wagenborg Shipping
Re: Nơi yêu cầu tài liệu, tìm tài liệu
http://www.dieukhientaubien.net/t727-topic#3912kingman06b đã viết:Bố già chỉ giáo cách chèn ảnh vào bài viết. tks
Cũng có thể đăng nhập bằng tài khoản Facebook.
Re: Nơi yêu cầu tài liệu, tìm tài liệu
1. Trường hợp tàu ở chính ngang cắt qua phía mũi tàu bạn
vd: Trường hợp này tàu cánh ngầm chạy cắt ngang qua mũi tàu container thì khi nhìn vào màn hình chỉ thị radar sẽ thấy rỏ phương vị của tàu cánh ngầm giảm dần và khoảng cách giảm dần.
2. Trường hợp tàu ở chính ngang cắt qua phía lái của tàu bạn
vd: Trường hợp này tàu cánh ngầm chạy cắt ngang qua mũi tàu container thì khi nhìn vào màn hình chỉ thị radar sẽ thấy rỏ phương vị của tàu cánh ngầm giảm dần và khoảng cách giảm dần.
2. Trường hợp tàu ở chính ngang cắt qua phía lái của tàu bạn
kingman06b- Third Officer
- Tổng số bài gửi : 117
Điểm kinh nghiệm : 67
Ngày tham gia : 25/03/2010
Nơi làm việc : Wagenborg Shipping
Re: Nơi yêu cầu tài liệu, tìm tài liệu
các bạn có thể dịch cho mình tên của các loại neo này không?
Loại neo Bruce cũng được biết như là loại neo Claw.
Wing anchor is also known as Alpha anchor.
Fluke anchor is one of the most popular anchor.
Mushroom anchor is used for heavy and bog vessels.
Loại neo Bruce cũng được biết như là loại neo Claw.
Wing anchor is also known as Alpha anchor.
Fluke anchor is one of the most popular anchor.
Mushroom anchor is used for heavy and bog vessels.
trandan- Ordinary Seaman
- Tổng số bài gửi : 6
Điểm kinh nghiệm : 6
Ngày tham gia : 16/03/2011
Re: Nơi yêu cầu tài liệu, tìm tài liệu
trong BOX có tài liệu nào về tác động của gió tới tàu thì gửi link cho mình cái nhé, có tiếng việt càng tốt,
hoặc gửi vào : cuhoanghung1@gmail.com
thanks cảm ơn các bạn nhiều.
anh BỐ GIÀ có gửi cho em cái nha, trong chờ vào a đó. làm đề tài mà tìm tài liệu khó quá
hoặc gửi vào : cuhoanghung1@gmail.com
thanks cảm ơn các bạn nhiều.
anh BỐ GIÀ có gửi cho em cái nha, trong chờ vào a đó. làm đề tài mà tìm tài liệu khó quá
cuhoanghung1- Ordinary Seaman
- Tổng số bài gửi : 14
Điểm kinh nghiệm : 16
Ngày tham gia : 07/02/2012
Re: Nơi yêu cầu tài liệu, tìm tài liệu
http://www.dieukhientaubien.net/t363-topiccuhoanghung1 đã viết:trong BOX có tài liệu nào về tác động của gió tới tàu thì gửi link cho mình cái nhé, có tiếng việt càng tốt,
hoặc gửi vào : cuhoanghung1@gmail.com
thanks cảm ơn các bạn nhiều.
anh BỐ GIÀ có gửi cho em cái nha, trong chờ vào a đó. làm đề tài mà tìm tài liệu khó quá
Re: Nơi yêu cầu tài liệu, tìm tài liệu
anh nào có tài liệu môn Bảo Hiểm Hàng Hải cho e xin với
thanks mấy bác trước
thanks mấy bác trước
phanthangnt- Able Seaman
- Tổng số bài gửi : 24
Điểm kinh nghiệm : 26
Ngày tham gia : 01/12/2011
Đến từ : Thanh Hóa
Re: Nơi yêu cầu tài liệu, tìm tài liệu
ai có thông số hay hình ảnh ji của tàu UT GLORY không cho mình xin với, cảm on mọi người nhìu
garung481- Ordinary Seaman
- Tổng số bài gửi : 9
Điểm kinh nghiệm : 9
Ngày tham gia : 09/09/2011
Re: Nơi yêu cầu tài liệu, tìm tài liệu
garung481 đã viết:ai có thông số hay hình ảnh ji của tàu UT GLORY không cho mình xin với, cảm on mọi người nhìu
http://www.mediafire.com/?ejrrtseomq48vt9
Re: Nơi yêu cầu tài liệu, tìm tài liệu
chán quá hỏi mà không thấy ai trả lời trên diễn đàn gì hết vậy
vanchung_hanghai- Second Officer
- Tổng số bài gửi : 173
Điểm kinh nghiệm : 185
Ngày tham gia : 05/01/2012
Nơi làm việc : master/ captain
Đến từ : quynh luu_nghe an
Re: Nơi yêu cầu tài liệu, tìm tài liệu
bác nào có tài liệu về phần moment uốn or hồ sơ tàu dùng cho xếp dỡ thì cho e với
nguyenkiennd- Ordinary Seaman
- Tổng số bài gửi : 1
Điểm kinh nghiệm : 1
Ngày tham gia : 12/11/2012
Trang 15 trong tổng số 20 trang • 1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 20
Similar topics
» Một số điều về nhận chở hàng, xếp hàng
» Có bác nào có tài liệu về tàu gas k ạ
» em muốn tìm một số tài liệu sau
» Mua tầu , xà lan cũ nát để phá dỡ phế liệu
» Bài giảng phần Ổn định tàu của thầy Hùng
» Có bác nào có tài liệu về tàu gas k ạ
» em muốn tìm một số tài liệu sau
» Mua tầu , xà lan cũ nát để phá dỡ phế liệu
» Bài giảng phần Ổn định tàu của thầy Hùng
Trang 15 trong tổng số 20 trang
Permissions in this forum:
Bạn không có quyền trả lời bài viết
|
|